Bilder från påskafton

Nu ska jag visa lite bilder från påskafton nere i Småland. Allt var jättemysigt och jätteroligt! Jag firade som vanligt med min familj, och min kusin Olivia (och hennes föräldrar). Vi har landställe på samma ställe. Den här gången var vi i deras hus och firade påsk. Vi körde tävlingar, åt mat tills vi fick ont i magen, och sedan åt vi påskägg.
 
Påsk är en av mina favorit-högtider, eftersom då får man trycka i sig hur mycket godis man vill och skylla på att det är påskafton. Hiuhuihuhiu.
 
Glad lillasyster under påskäggs-målningen! (Eller... mest på kortet, eftersom jag alltid tvingar henne att le. Men hon brukar inte göra det ändå.)
 
Ett av mina ägg. Bara körde på, hehe.
 
Mitt andra påskägg! Det skulle vara en kyckling, men alla trodde det var en gris. Det blev en Grickling. (Hallå, kycklingar HAR faktist näsborrar!)
 
Sedan körde vi den så kallade "ägg-pickningen". Den går ut på att två personer ska slå varsitt ägg mot den andras ägg, går ens eget ägg sönder har man förlorat. En person som heter Bengt brukar vinna varje år, och jag kommer alltid tvåa. Men i år lyckades jag vinna, wohoo! Kändes superkul, haha! :)
 
Matildas trasiga ägg... ;)
 
Deras fina lampa! De hade hängt fina påskägg i den, och det passade ju perfekt! :)
 
Matbordet!
 
Min tallrik med påskmat. Det var sjukt gott!
 
Alla har ätit klart, yuhooo!
 
En tårta mamma hade gjort. God, men så söt att man mådde illa, haha!
Matilda försöker självklart förstöra mina bilder... haha, gullig!
 
Närbild på tårtan. Spana in min coola kyckling som ligger där och slappar. Han har finast näbb av alla...
 
Nu är det dags för godis... hihi! Jag letade jättelänge efter mitt påskägg, hittade det tillslut i ett par trosor på en nalle haha! Jag fick påskägget på bilden (STOORT) och ett annat, som var lite mindre. Det var guldigt och fint. Åt så mycket godis att jag mådde illa... x(
 
Mitt godiiis! ♥♥ (dålig bild)
 
Olivia... haha!
 
Åh gosh, vem är den snyggingen? Värsta coola posen ju! Hahah vet inte ens vem som tog den här bilden...
 
Hoppas ni hade en bra påsk allihopa! ♥

KOMMENTARER :)
Postat av: JUNITJEJ

Vilka söta ägg!

Svar: Haha tack! :) ♥
malinfanny.blogg.se

2013-04-03 @ 20:11:07
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: emelie

Sv: Javisst! Nej tyvärr, jag gör sällan bloglovin byten ;/

2013-04-03 @ 21:44:33
URL: http://thelifeofemme.blogg.se
Postat av: Julia

Fina bilder! :)

Svar: Tack :)
malinfanny.blogg.se

2013-04-04 @ 08:05:12
URL: http://lillanjulia.blogg.se
Postat av: Liinn ♥

Funny walk är när man ställer sig ungefär axelbrett med benen och sen sätter sig i 90 grader. Efter att man har gjort det ska man gå framåt, efter ca 10-20 sekunder ska man stå still och bara "gunga" försiktigt upp och ner.
Man ser verkligen ut som en anka och det är därför det kallas för funny walk ^^

Hopps du förstod hur jag menade :D

Svar: Hahah okej förstår ungefär! :D Ska man stå mot en vägg i början? ♥
malinfanny.blogg.se

2013-04-04 @ 11:56:12
URL: http://quad.blogg.se
Postat av: Merethe

Det så koselig ut :-) Og så mye godt det var der!

2013-04-04 @ 13:31:07
URL: http://merethebr.blogg.no/
Postat av: alice

vilka härliga bilder! :)

Svar: Tack :)
malinfanny.blogg.se

2013-04-04 @ 13:36:14
URL: http://cederins.blogg.se

Kommentera♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar ♥:

Trackback
RSS 2.0